Orla universitària
Autoria
Pablo Audouard (autentificat)
1908
fusta / emmotllat (per al marc)
vidre
fotografia
paper
fotografia d’un marc de guix amb motius florals on hi ha la inscripció Universidad de Barcelona, Facultad de Derecho i coronat per les paraules PAX i LEX 1908. Inserits, duu els retrats amb els noms dels alumnes i els professors de la promoció. Entre els alumnes es troba Agustin Duran Sampere, Cervera, Lerida. A la mateixa fotografia es troba el segell del fotògraf. Tot això en un marc motllurat. ESTUDI: Pablo Audouard (la Habana, Cuba 1856 - Barcelona, 1919) va ser un important fotògraf, molt conegut pels seus retrats i fotògraf oficial de l’exposició universal de 1888 junt amb Antoni Esplugas. Aquesta feina li va suposar un impuls en el reconeixement i li va obrir moltes portes a futurs treballs. Va ser un dels millors fotògrafs del modernisme. Sota el nom comercial Audouard y Cia, es va instal·lar a Barcelona el 1885 en un edifici de planta baixa de la Gran Via de les Corts Catalanes fins a finals de segle que, en una gran festa, inaugura el 1905 un nou laboratori i estudi fotogràfic a l’entresòl de la casa Lleó Morera, construïda per Lluís Domènech i Muntaner, al passeig de Gràcia núm. 35. L’estudi obtingué el segon accèssit en el concurs anual d’Establiments. El treball com a fotògraf retratista va ocupar la major part del seu temps professional, ocupació que no sempre era agraïda, com comenta ell mateix: Mi profesión es sumamente personal y monótona al mismo tiempo. Empieza el día con el retrato de la rubicunda doña Josefa; luego el niño de teta en camiseta; la niña de primera comunión; el clásico grupo de familia, el papá, la mamá y los cuatro chiquillos, el más pequeño de dos meses. Luego la pareja de novios, y así sucesivamente transcurre el día, y al siguiente otra tanda de trabajos por el estilo. A todo esto haga usted obras de arte y enseñe pruebas de todos cuantos clichés obtenga. En cambio el amateur elige sus modelos, trabaja cuando se siente artista, hace sus clichés cuando y donde quiere. Enseña sólo los buenos y rompe los malos. Nada, que a mí me gustaría más, mucho más, ser aficionado. Pablo Audouard. La profesión de fotógrafo. Madrid: Graphos Ilustrado, juny 1906.