bust d'Agustí Duran i Sanpere
tercer quart segle XX
bronze / fosa
marbre / tallat
bust de bronze original d'Agustí Duran i Sanpere de l'escultor suís que s'establí a Barcelona, Charles Collet. El bronze està fixat sobre una peanya de marbre verd amb vetes blanques. ESTUDI: Charles Collet és un escultor suís (Onex, Ginebra 1902-Barcelona 1983) que treballà al taller de l’escultor Corberó i de l’orfebre Ramon Sunyer. L’any 1928 es presentà a una exposició col•lectiva de les galeries Dalmau. El 1929 esdevingué professor de l'Escola Massana. Durant la Guerra Civil de 1936-39 tornà a Suïssa, i el 1947 fou un dels fundadors del Cercle Maillol. Ha exposat a Barcelona, Ginebra, Milà, Zuric, Palma, Lucerna, etc., i ha participat en tots els Salons de Maig de Barcelona (1957-66). Participà del noucentisme tardà i evolucionà cap a formes més estilitzades i esquemàtiques, de superfícies rugoses i estructura angulosa, que, emprant el plom, el ferro, etc., sovint voregen l'abstracció. La seva dona, Eugénie Millioud, coneguda per Ninon Collet (Ginebra 1903-Barcelona 1973), ceramista i orfebre, es presentà i exposà sovint amb ell; el 1943 es presentà com a pintora a Barcelona. Cal destacar les obres de temàtica de retrat, a les quals es va dedicar molts anys, particularment en bronze amb una gran qualitat. Una important mostra és el bust del rei Joan Carles I d’estil expressionista, que estava situat a la plaça del Rei de Sant Cugat del Vallès realitzat l’any 1976, com encàrrec de l’últim ajuntament franquista una vegada restaurada la monarquia a l’Estat espanyol. La Galeria de Vilanova (Vilanova i la Geltrú), el febrer de 1982, va dedicar a Charles Collet una antològica de pintura i escultura (1930-1945): José Luis Muñoz: L’escultor Charles Collet.