taula de paret
segon quart segle XIX
fusta (per al calaix de la cintura)
tenyit (per a la resta del moble)
marqueteria de serra, motllurat
MCC 368.3
planta rectangular amb cintura en contorn en tor deformat, que es remata al cantell inferior amb un boet. Obre en forma de calaix amb el frontis decorat per marqueteria amb dos cignes enfrontats en becs amb branques i cues que es prolonguen en vegetació floral. L’estructura descansa sobre potes en estípit. ESTUDI: per les alteracions estructurals observades al frontal i els costats del calaix de la cintura, és evident que ha sofert una modificació en quant a mides interiors, cosa que planteja la idea que originalment no fos el calaix superior d’una calaixera. Per altra banda, la fusta que forma el tauler també sembla que pertany al segle XIX, però igualment intuïm que formava part d’algun altre moble. Mostra unes antigues marques d’emmetxats indicatives d’un prestatge o un tauler d’alguna altra peça. Per tant, pensem que el calaix i la cintura formaven part d’un moble, mentre que el tauler, encara que és de la mateixa època, formava part d’un altre moble i que les potes en estípit s’incorporen al segle XX quan es duu a terme aquest maridatge. Aquest tipus de maridatge, terme que es fa servir en el món de les antiguitats, es va realitzar moltes vegades al llarg del segle XX, per tal de donar sortida a mobles bons d’èpoques anteriors que eren massa grans o que responien a tipologies poc funcionals. La marqueteria de serra presenta un dibuix simètric que utilitza el bec i la cua d’un cigne per posar en joc les branques vegetals amb flors que els flanquegen. Les peces que formen el dibuix es vogeixen en fusta de boix i s’encaixen i s’encolen sobre un fons allargat de xicranda que a la vegada s’aplaca al frontis del calaix xapat en caoba. Temàtica decorativa, fustes utilitzades i manera de fer que situem dins el període isabelí.