escaparata
cola de pells
pa d'or
vidre
marbrejat, daurat a l'or fi, pintura al tremp (per a l'interior)
talla aplicada, motllurat, daurat, imitació de fusta (per a l'exterior)
petita escaparata de planta trapezoïdal i tres cares vidrades que descansa directament sobre un sòcol motllurat. Decorada a l’interior amb marbrejats i un paisatge, i a l’exterior amb imitació de fusta de xicranda i talla daurada. Els muntants davanters dibuixen pilastres que sobresurten de les cares i que es decoren per la part alta amb fulles d’acant en forma de mènsules. El frontis, en arc de mig punt, més alt i enriquit amb una clau d’arc en talla daurada. Les cares laterals igualment arquejades. Les tres cares s’uneixen per un entaulament amb cornisa motllurada i cadascuna d’elles es corona per talles de fulles d’acant i tornapuntes. La central més alta, amb un medalló buit central. Del costats del moble sobresurten, en forma de nanses fixes verticals, talles daurades en fulles d’acant, les quals envolten un medalló buit central. A l’interior del moble, al fons vertical, s’hi representa un paisatge amb verds i blaus que simula entreveure’s per una triple arcada amb pilastres. Aquestes, igual que l’arrambador i el sostre, marbrejat en vermell i amb els cantells amb filet daurat en or fi. El centre del sostre dibuixa una roseta que simula una clau de volta. ESTUDI: sobre les escaparates es pot consultar l'estudi de la fitxa amb núm. de registre 310. Molt fina de proporcions i en el treball de les motllures, així com la concepció de l’interior amb les pintures originals. El daurat que exhibeix la talla i decora l’exterior de l’escaparata no és l’original. Li manca la lluentor característica dels daurats brunyits del segle XVIII, fets amb fulles de pa d’or fi i amb les corresponents parts mats i lluentes que li conferien la profunditat i el moviment que la qualitat de la talla executada requeria. Avui les talles es manifesten en un daurat estàtic i pla, de propietats inferiors a la que lluïen d’origen. Pel contrari, la capa pictòrica i el concepte decoratiu que decora tot l’interior l’enalteix de manera interessant. Les tonalitats suaus escollides per al paisatge juntament amb el marbrejat de les columnes i els tocs daurats en or fi brunyit, li proporcionen unes característiques enriquidores que fan que guanyi en fondària i qualitat. El calibre i l'interès prestat a la concepció de l’interior es desdiu amb el daurat esmorteït de la talla exterior. La fusta vista es decora amb una bona imitació de fusta de xicranda, realitzada en el segle XVIII, volent simular una fusta de qualitat superior a la que en realitat és, on la mà d’un bon artesà va saber reproduir el traç de la veta ennegrida de la xicranda, una fusta exòtica de fons vermellós i veta negra, que es va utilitzar molt en aquest tipus de peces fetes per al culte religiós. Tot el sistema constructiu és bo i esmerat. El darrere tanca amb portella i amb un bonic pany de cap de magrana (com incloïen moltes frontisses de l’època), que fa entendre que sota clau custodiava una bona imatge.