taula de llit
primer quart segle XX
fusta (com a fusta principal)
metall (per a l'estructura)
pintat el ferro, tornejades les rodes
taula de llit amb tauler de fusta de tuia sobre estructura de ferro colat, graduable en alçada i abatible. Estructura de tauler rectangular amb una baraneta en un dels costats llargs. Abatible a partir d’un suport que el subjecta a un muntant de ferro que pot regular la seva alçada gràcies a un cargol. Aquest muntant se subjecta a una base en forma d'H amb travesser central cilíndric, mentre que els que el creuen tenen moviment sinuós i estan treballats en forma de potes d’animals amb escates i terminacions d’urpes i bola, sobre rodetes de fusta. ESTUDI: taula de llit per a malats. A la documentació d’època medieval ja es citen les taules de llit i les safates de llit. És un moble de llarga tradició que s’ha d’entendre tenint en compte que fins al segle XX al llit de casa es naixia, es passaven malalties i es moria. Per tant, era un moble imprescindible a tots els nivells de l’escala social. A partir del segle XVIII es va començar a dissenyar taules de llit més sofisticades en estructura i decoració. En aquest cas, la taula s’ha construït tota fent servir tècniques industrials, com és el cas del contraxapat del tauler, les potes de ferro colat i la manera com està elaborat tot el mecanisme del suport. És un moble funcional que recorda el material que utilitzaven els metges en aquest mateix període, però en una fabricació de més qualitat com ens mostra l’acurat disseny de les potes.