fruitera
circa
ferro / emmotllat, colat, platejat
Alemanya
plat decorat sobre fust gallonat i peu circular. En el centre del plat trobem una escena a mig relleu d'una dona alada que porta un Nen Jesús nu als braços; les dues figures estan acompanyades per dos angelets, i l'escena resta emmarcada per una sanefa de llorer. Representa el naixement de Jesús. El lòbul del plat presenta una àmplia sanefa de grífols estilitzats i enfrontats entre motius vegetals. Una sanefa de la mateixa temàtica decora la base del peu. ESTUDI: copa de ferro colat realitzada a la foneria de Mägdesprung a l’antiga Prússia, ara Alemanya, a final segle XIX. Porta el número de registre, així com el logotip gravat de l’empresa. Aquesta empresa es va dedicar a realitzar peces de ferro seguint la tradició de la fosa prussiana reial. Molts dissenys recuperaven i copiaven temes de grans artistes del neoclassicisme. A final segle XIX, amb l’interès que hi havia als països germànics per l’art del renaixement, van reprendre aquest estil, com és el cas d’aquesta copa, que segueix un disseny d’Ernst Rietschel (1804- 1861). També va proposar dissenys d’estil modernista. L’empresa feia còpies d’obres artístiques, però també objectes de la vida quotidiana, per exemple, peces de sobretaula, així com taules auxiliars i mobles per a exteriors.