sopera
Pickman (autentificat)
primer quart segle XX
pisa fina / emmotllat, esmaltat, imprès en negre
recipient de forma vuitavada amb peu i amb una ansa a cada costat. La panxa exterior està decorada amb un paisatge imaginari on com és habitual un riu divideix. A la banda esquerra trobem un conjunt arquitectònic, la façana d'un templet grec i un castell, i a la dreta un jardí amb una escultura. En primer terme, una balustrada, dos cignes i una escultura que recorda les tres Gràcies. En últim terme, unes muntanyes donen profunditat a l'escena. La vora interior com les anses gallonades està decorada amb una garlanda floral. L'estampat de la panxa de la sopera és igual que el de la sopera amb el número de registre 145.2. ESTUDI: Pickman és una fàbrica de ceràmica creada a la Cartuja de Sevilla per Charles Pickman. Aquest empresari pertanyia a una nissaga dedicada, en una primera etapa, a l’exportació de ceràmica i vidre des d’Anglaterra amb sucursals per diferents països europeus. El 1822 Charles Pickman arribà a Cadis per continuar els negocis que havia començat el seu germà William. El 1841 va instal•lar una fàbrica de ceràmica a l’interior del monestir de Santa María de las Cuevas a l’illa de la Cartuja, tot aprofitant la desamortització dels béns eclesiàstics per Mendizábal. Les peces estaven elaborades amb motlles i per a la decoració feia servir gravats en planxa de coure, tot seguint tècniques i maneres angleses. L’empresa va guanyar múltiples premis a les exposicions de productes industrials i va tenir una gran difusió i molt bona comercialització. Aquest conjunt respon al model de Vistes de color Negre: en formes vuitavades es reprodueixen paisatges, un d’aires clàssics i l’altre oriental, emmarcades amb garlandes de flors, rocalles i gelosies.