Tornar a inici de pàgina

Museu d'Arenys de Mar

endavant

enrrere

Tancar

#museuobert

Sobre el projecte

Museuobert.cat és un portal de difusió de col·leccions, que neix amb l'objectiu d'apropar el ciutadà a les institucions culturals, oferint la possibilitat de descobrir les peces dels museus i compartir-les a les xarxes socials.

Davant la situació d’excepcionalitat en la que ens trobem actualment i el confinament de la ciutadana a casa. Moltes indústries i sectors s’han vist afectats, entre ells el de la cultura, i calen eines per evitar una aturada completa.

La iniciativa neix impulsada per les empreses Nubilum i Coeli, amb l’objectiu d’afrontar el temps de confinament que estem vivint i la necessitat de mantenir oberts els museus que han hagut de tancar les seves portes físiques.

El portal és una eina, que hem posat a disposició del museus, per difondre les seves col·leccions de forma ràpida i senzilla. Cadascun d’ells ha escollit la informació que vol mostrar: una imatge amb una breu descripció de l'objecte (cartel·la) tal com si estigués exposada en una de les seves sales. En l’actual situació ha primat l’agilitat per sobre de l'exhaustivitat.

#museuobert convida a perdre's per les col·leccions dels museus i a compartir les troballes a les xarxes socials, un dels canals de comunicació més potents en aquests moments de quarantena.

Coeli és una solució al núvol per difondre, documentar i gestionar les col·leccions patrimonials de forma àgil i intuïtiva.

Nubilum Té com a missió integrar el coneixement, preservar-lo i fer-lo accessible.

Edittio Crea i dissenya interfícies gràfiques interatives per a entorns de cultura

Juntes, amb la implicació de tot l’equip del projecte han posat en marxa aquesta iniciativa.

Ets un museu o institució cultural i vols difondre el teu patrimoni online? Suma't a la iniciativa.

N.B. El projecte s’ha posat en funcionament en dues setmanes i és probable que tingui algunes mancances o limitacions que esperem que es minimitzin amb el temps. Per qualsevol proposta o suggeriment poden contactar a info@museuobert.cat.

Nota legal

Tancar

#museuobert

Museu d'Arenys de Mar
punta (teixit)
Autoria
Doy, Eloi
Datació
segle XIX segle XX
Materials i tècniques
cotó / punta geomètrica (Fons de malla de mig cloure, mig punt, punt sencer, punt de l'aranya, punt de la verge i torçal.)
Lloc de procedència
Arenys de Mar
Núm. de registre
9998.23
Punta geomètrica que resulta interessant per la varietat de punts emprats en la seva confecció. La faixa central mostra el típic disseny a base de quadrats disposats perpendicularment a la llargada de la punta. Aquests quadrats són emmarcats per una faixa de mig punt, una altra interior amb el punt de la Verge i la central amb punt sencer. El terç de la punta més proper al peu és format amb un fons de malla a mig cloure amb tres punts de l'aranya disposats en l'angle que forma la unió dels quadrats. La part oposada, propera al cap, presenta un original motiu format per una successió de cercles fets en mig punt, envoltats per torçal, que van seguint la ziga zaga dels quadrats. Externament aquests cercles són decorats amb puntillons. El peu, rectilini, és calat, amb dues faixes estretes de punt sencer.