Tornar a inici de pàgina

Museu d'Arenys de Mar

endavant

enrrere

Tancar

#museuobert

Sobre el projecte

Museuobert.cat és un portal de difusió de col·leccions, que neix amb l'objectiu d'apropar el ciutadà a les institucions culturals, oferint la possibilitat de descobrir les peces dels museus i compartir-les a les xarxes socials.

Davant la situació d’excepcionalitat en la que ens trobem actualment i el confinament de la ciutadana a casa. Moltes indústries i sectors s’han vist afectats, entre ells el de la cultura, i calen eines per evitar una aturada completa.

La iniciativa neix impulsada per les empreses Nubilum i Coeli, amb l’objectiu d’afrontar el temps de confinament que estem vivint i la necessitat de mantenir oberts els museus que han hagut de tancar les seves portes físiques.

El portal és una eina, que hem posat a disposició del museus, per difondre les seves col·leccions de forma ràpida i senzilla. Cadascun d’ells ha escollit la informació que vol mostrar: una imatge amb una breu descripció de l'objecte (cartel·la) tal com si estigués exposada en una de les seves sales. En l’actual situació ha primat l’agilitat per sobre de l'exhaustivitat.

#museuobert convida a perdre's per les col·leccions dels museus i a compartir les troballes a les xarxes socials, un dels canals de comunicació més potents en aquests moments de quarantena.

Coeli és una solució al núvol per difondre, documentar i gestionar les col·leccions patrimonials de forma àgil i intuïtiva.

Nubilum Té com a missió integrar el coneixement, preservar-lo i fer-lo accessible.

Edittio Crea i dissenya interfícies gràfiques interatives per a entorns de cultura

Juntes, amb la implicació de tot l’equip del projecte han posat en marxa aquesta iniciativa.

Ets un museu o institució cultural i vols difondre el teu patrimoni online? Suma't a la iniciativa.

N.B. El projecte s’ha posat en funcionament en dues setmanes i és probable que tingui algunes mancances o limitacions que esperem que es minimitzin amb el temps. Per qualsevol proposta o suggeriment poden contactar a info@museuobert.cat.

Nota legal

Tancar

#museuobert

Museu d'Arenys de Mar
copa
Autoria
Benvingut Sala Taxonera
Datació
1910 - 1915
Materials i tècniques
vidre / bufat, aplicacions
Lloc de procedència
París
Núm. de registre
9591
Copa de vidre bufat de color morat. Cos semiesfèric amb una lleugera forma d’S sobre un peu circular. La copa està decorada amb fulles i branques de color negre sobre un fons d'amatista. Benvingut Sala (1870-1939) i el seu fill Jean Sala (1895-1976), descendents de vidriers venecians d'origen català, van nèixer a Arenys de Mar on van iniciar el seu treball com a vidriers. A 1904 es van traslladar a França on van instal•lar un taller a Montparnasse i es van convertir en reconeguts representants de l’Art Decó. L'any 2011, Joaquim Cassà i Barrera edita un llibre sobre Benvingut i Joan Sala.