Tornar a inici de pàgina

Museu d'Arenys de Mar

endavant

enrrere

Tancar

#museuobert

Sobre el projecte

Museuobert.cat és un portal de difusió de col·leccions, que neix amb l'objectiu d'apropar el ciutadà a les institucions culturals, oferint la possibilitat de descobrir les peces dels museus i compartir-les a les xarxes socials.

Davant la situació d’excepcionalitat en la que ens trobem actualment i el confinament de la ciutadana a casa. Moltes indústries i sectors s’han vist afectats, entre ells el de la cultura, i calen eines per evitar una aturada completa.

La iniciativa neix impulsada per les empreses Nubilum i Coeli, amb l’objectiu d’afrontar el temps de confinament que estem vivint i la necessitat de mantenir oberts els museus que han hagut de tancar les seves portes físiques.

El portal és una eina, que hem posat a disposició del museus, per difondre les seves col·leccions de forma ràpida i senzilla. Cadascun d’ells ha escollit la informació que vol mostrar: una imatge amb una breu descripció de l'objecte (cartel·la) tal com si estigués exposada en una de les seves sales. En l’actual situació ha primat l’agilitat per sobre de l'exhaustivitat.

#museuobert convida a perdre's per les col·leccions dels museus i a compartir les troballes a les xarxes socials, un dels canals de comunicació més potents en aquests moments de quarantena.

Coeli és una solució al núvol per difondre, documentar i gestionar les col·leccions patrimonials de forma àgil i intuïtiva.

Nubilum Té com a missió integrar el coneixement, preservar-lo i fer-lo accessible.

Edittio Crea i dissenya interfícies gràfiques interatives per a entorns de cultura

Juntes, amb la implicació de tot l’equip del projecte han posat en marxa aquesta iniciativa.

Ets un museu o institució cultural i vols difondre el teu patrimoni online? Suma't a la iniciativa.

N.B. El projecte s’ha posat en funcionament en dues setmanes i és probable que tingui algunes mancances o limitacions que esperem que es minimitzin amb el temps. Per qualsevol proposta o suggeriment poden contactar a info@museuobert.cat.

Nota legal

Tancar

#museuobert

Museu d'Arenys de Mar
coixí
Datació
segona meitat segle XX
Materials i tècniques
serradura
seda / folrat, boixets, guipur, a mà
fil metàl·lic / boixets, guipur, a mà
alumini
cotó
metall
Núm. de registre
1542
Coixinet quadrat en part embotit de serradura i folrat amb seda beige amb un treball de punta a la part superior formant un quadrat central amb nou flors de quatre pètals de guipur, envoltat per cercles de punt sencer amb una flor de quatre pètals de guipur a l'interior. Al voltant hi ha un volant també de punta resseguit per una garlanda de flors (grogues i roses) i fulles de cotó amb una tija de plàstic folrada i subjectada al coixinet amb agulles de cap. A un dels angles hi ha una papallona amb les ales de punta de cotó i fil metâl·lic i el cos de fil metàl·lic de colors blau, groc i or amb dos ulls de plàstic vermell. A l'altre angle, una medalla de la Verge amb un llaç.